Jak specjaliści od marketingu badają efekty swej kampanii?

Statystyka to zmora sporej liczby osób. Nieistotne, czy jesteś humanistą, lekarzem, czy przedstawicielem nauk ścisłych, statystyka na pewno cię dopadnie. Jak skutecznie z nią sobie dać radę?

obliczenia finansowe

Autor: Ken Teegardin
Źródło: http://www.flickr.com

Przykładowo specjaliści od reklamy powinni tworzyć w jak najwyższym stopniu efektywne reklamy, ale muszą do tego mieć doświadczenie oparte na solidnych danych.

Warszawski Festiwal Nauki

Źródło: http://www.sxc.hu/
analiza statystyczna

Autor: Darwin Bell

W niniejszym wypadku w sukurs nadchodzi im matematyka a konkretniej przedmiot ujmując – statystyka. Przecież ktoś musiał obliczyć która strategia marketingowa jest w najwyższym stopniu niezawodna. Jaka strategia dała korzystniejszy wynik, a która mniej korzystny. Wiadomości takowe daje analiza statystyczna różnych kampanii promocyjnych. Sporo dodatkowych wiadomości znajdziesz na tej stronie . Przykładowo elektronik mogłaby utworzyć oparty na sensorze ruchu czujnik obliczający przychodzące do sklepu osoby. Na bazie oceny statystycznej otrzymanych z licznika klientów informacji, właściciel sklepu może ustalić, która promocja lepiej trafiła do swych odbiorców. Tak akurat może działać analiza statystyczna. A znajduje wykorzystanie w o wiele znaczącej liczbie wypadków.

Rzetelna instytucja świadcząca te usługi powinna w sposób odpowiedni najpierw skonsultować nasz projekt pod względem metodologicznym. Może oferować w tym zakresie wszelakie porady z tym powiązane. Następnie powinna przygotować nasze dane do pełnej analizy. Kolejnym krokiem będzie statystyczna analiza danych wraz z konieczną interpretacją – czytaj o statystycznych analizach danych. Można pokusić się o samą analizę, bez interpretacji wyników. Usługa wtedy będzie nieco tańsza. Firma zapewni również wsparcie merytoryczne po realizacji zlecenia, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Pomoc trwać ma prawo aż do chwili całkowitego zamknięcia projektu przykładowo do obrony pracy licencjackiej.