Jaki program lojalnościowy jest najlepszy

W obecnym świecie biznes, aby zaistnieć i osiągnąć sukces na rynku, potrzebuje by brać całymi garściami z dobrodziejstw nowoczesnego marketingu jakim są takie programy lojalnościowe jak np oferowane na .

Powiedzmy to wprost, zwykła promocja w mediach to przeżytek. W pogodni za konsumentem i utrzymaniem jego lojalności, należy poświęcić więcej czasu i środków.

Sprzedaż w XXI wieku

Źródło: flickr.com

Wsparcie sprzedaży to kluczowe pojęcie . Może być realizowane poprzez spotkania indywidualne z klientami, prezentacje grupowe bądź aktywną obsługę konsumentów telefonicznie bądź internetowo. Wsparcie sprzedaży to fundament techniki promocyjnej, która zakłada, że przyciągnięcie klienta to tylko początek. Potem trzeba go przy firmie zatrzymać.

Przywiązanie do firmy świetnie tworzą programy lojalnościowe. Mogą one przybierać różnorakie odmiany. Najczęściej spotykane rzecz jasna są talony, które klient otrzymuje po zrobieniu zakupów. Gdy zbierze założoną liczbę, punkty może wymienić na produkty. Badania mówią, iż gadżet za punkty wcale nie musi być funkcjonalny ani przydatny klientowi, by ten odczuł pragniego jego dostania. Program lojalnościowy musi wykreować przywiązanie klienta do firmy, sklepu bądź produktu i ustabilizować jego lojalność poprzez wrażenie brania udziału i bycia wyróżnianym.

Należy zastanowić się nad tym w jaki sposób zbierane będą punkty – czy będą to na przykład naklejki, pieczątki czy może kodowane na karcie punkty. Należy naturalnie przygotować także katalog nagród. To my decydujemy w jakiej formie – czy zwyczajnie wyłożonej w sklepie książeczki czy może w serwisie internetowym – albo może obie te formy. Przygotowanie tego rodzaju programu zależne jest od wielkości budżetu oraz pomysłu. To oczywiste, najlepiej dostosować jego formę do specyfiki branży – właściwie wymyślić nagrody i ilość punktów potrzebną do zebrania. Jeżeli mamy dobry dział promocji, z pewnością uda się nam tego rodzaju wsparcie sprzedaży właściwie zastosować.

To wszystko składa się na efektywny marketing (polecamy pozycjonowanie stron internetowych) relacji. Polega on zasadniczo na stymulowaniu lojalności konsumenta i budowania długotrwałej więzi. Kluczowe jest, aby klient poczuł się potrzebny i ważny w pracy firmy. By tak się stało, niezbędne jest sprzężenie zwrotne nabywca-producent.

Karta na punkty

Obok opisanych wyżej technik, najefektywniej taką więź kreuje promocja w cyberprzestrzeni, a zwłaszcza na popularnym Fejsie. Posługując się fanpage’ami, firmowi fachowcy od PR mogą stworzyć więź z konsumentami, poznać ich potrzeby i pragnienia. Pozwala to na skonstruowanie obszernej bazy konsumentów i prawidłowe stargetowanie towarów i usług oraz na skuteczne formułowanie aktywności reklamowych.

Gdy nie znamy się na działaniach promocyjnych, oczywiście mamy możliwość zlecić zaprojektowanie takiego rodzaju kampanii zewnętrznej firmie. Wówczas będziemy mieć pewność, że nasz program zstanie przygotowany z najwyższą starannością i przede wszystkim przyniesie planowane rezultaty czyli pomoże zatrzymać obecnych klientów i zyskać kolejnych.

Źródło: Bonus Club