
Czynności rozwojowe malucha ulegają zmianie, ponieważ występuje zainteresowanie otoczeniem – tutaj, urządzeniami znajdującymi się w domu, wychodzeniem poza rodzinę i zawieraniem nowych znajomości przedszkolnych oraz poznawaniem pierwszych funkcji społecznych. Około 4.-5. r.ż dziecko dokonało już „inwentaryzacji” obiektów w otoczeniu, zna ich nazwy i przeznaczenie. Posiada również już wystarczającą ilość doświadczeń, żeby interesować się zjawiskami rządzącymi światem. Staje się gotowe do poznawania związków, stąd dociekliwe pytania, a przede wszystkim liczne „dlaczego?”. Dodatkowym motywem zadawania wielu pytań dotyczących otaczającej rzeczywistości, oprócz zaspokojenia ciekawości poznawczej, jest praca nad odróżnieniem fantazji od realności. Dla malucha do 6. roku życia te dwa światy są tak samo istotne. To co zagościło w umyśle malucha jako wytwór fantazji, element marzenia sennego jest tak samo istotne jak to, co zaobserwował w realnym świecie.

Ten link do www agroturystyka na podlasiu zaskoczy Cię bardzo optymistycznie. Znajdziesz tam dużo drobiazgowych informacji. Zatem nie ociągaj się i klikaj!
Tendencja dziecka do tworzenia z zadawanych pytań -całych łańcuchów, zapewnia pełniejszy kontakt z rodzicem, co jest nawet ważniejsze od poznawania świata. Psychologia uznaje pytania zadawane przez dzieci za początek ich samodzielnego myślenia. Dziecko pyta napotykając na problemu w zrozumieniu jakiegoś zjawiska, w dążeniu do poznania czegoś nieznanego, do wyjaśnienia wątpliwości. Przyczyną pytań starszego dziecka są krytyczne przemyślenia wobec faktów i zjawisk oraz zauważonej sprzeczności pomiędzy posiadanymi informacjami, a zaobserwowanym stanem rzeczy. Zadanie pytania dowodzi, że dziecko myśli, gdyż zauważyło problem i oczekuje od rodziców jego rozwiązania.Wiek pytań nazywany jest również „głodem wiedzy”.